poniedziałek, 10 marca 2014

Pappardelle z Chorizo z sosem pomidorowym

Dziś postanowiłam zrobić na obiad coś co bardzo lubię! Mianowicie makaron!

Kilka słów o samej potrawie :)
Pappardelle to włoski makaron, cięty na szerokie i długie paski. Pod względem szerokości znajduję się miedzy Tagiatelle a Lasagne. Jego nazwa pochodzi od włoskiego słowa " pappare " co znaczy nic innego jak " pożerać " :-D

Pyszne Chorizo! Mogła bym je dodawać do wszystkiego, ale niestety co za dużo to nie zdrowo ;-) Jest dużo odmian ja natomiast użyłam tutaj Chorizo Sarta.

Składniki ( na około 3-4 małe porcje)

500 g makaronu Pappardelle ( kupiony w Lidlu, szukajcie go w lodówce, jest świeży nie suszony )
Chorizo ( ja użyłam pokrojonego w plasterki)
2 średniej wielkości papryki
1 cebula czerwona
Oliwa z oliwek
Sól, pieprz
2 suszone papryczki piri piri ( jeśli ktoś lubi ostrzejsze naturalnie zwiększa ilość)
Opcjonalnie pesto paprykowe


Wykonanie:


Paprykę kroimy w małe kawałki, wrzucamy na patelnie z oliwą z oliwek. Obsmażamy i przekładamy do pojemnika w którym bd można " zblenderować ".  Na tej samej patelni, bez mycia smażymy cebulę pokrojona w piórka. Mniejszą połowę cebuli zostawiamy na patelni a większą część dodajemy do papryki i miksujemy. Do pozostawionej cebuli dodajemy Chorizo według uznania i lekko obsmażamy, odstawiamy. W tym czasie Ja dodaje do zmiksowanych warzyw ok 2 łyżki gotowego pesto ( nadaję ono fajnego posmaku migdałów). Gotujemy makaron według poleceń producenta. Odcedzamy, dodajemy wszystkie składniki do garnka z makaronem i mieszamy. GOTOWE!

Chorizo z czerwoną cebulą




Makaron Pappardelle kupiony w Lidlu oraz pesto paprykowe kupione w Piotrze i Pawle



Parmezan do posypania. Dodaje go odrobinę i na stół podaje resztę tak aby każdy mógł sobie dodać według uznania

I gotowe!! Nie umiem robić zdjęć potrawom ale uwierzcie Mi smakuje obłędnie :-D



Czasem dodaję do gotowego dania rukolę albo szpinak, ale to już jak kto lubi!

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz