sobota, 26 kwietnia 2014

Mała zielarka :D

Kocham kwiaty! Uwielbiam jak na parapecie w pokoju stoją małe kolorowe doniczki a w nich jakieś barwne, kwitnące kwiatki. Niestety sezonowe rośliny bardzo szybko przekwitają i trzeba je zastąpić nowymi. Po kilku zmianach aranżacji w oknie wpadłam na wspaniały ( moim zdaniem ) pomysł! Bardzo dużo w kuchni używam ziół. Zazwyczaj kupowałam je np: w Piotrze i Pawle gdzie po około 2 tyg nic z nich nie było :( Nadawały się do wymiany. Dlatego dziś pojechałam do sklepu ogrodniczego i zakupiłam zioła ogrodowe :) Są bardziej wytrzymałe i nie padną mi po 2 tygodniach :) Przy okazji wpadłam na zakupy do Rossmanna i... I trafiłam na promocję doniczek do ziół! Wiedzieli chyba, że chcę je zasadzić :P

I kilka ciekawostek na ich temat :

Bazylia:
Właściwości medyczne:
* przeciwzapalne
* przeciwgorączkowe
* pobudzające
* antybakteryjne
* relaksujące
Bazylia również odpowiada za zmniejszenie poziomu cholesterolu, neutralizuje ukąszenia owadów. I tu mała ciekawostka! Jest użytkowana jako antyperspirant :P Ja osobiście nie próbowałam no ale kto wie :D  

Oregano:
Właściwości medyczne:
* wykrztuśne
* dezyfekujące
* przeciwbięgunkowe
* moczopędne
* przeciwkurczowe
* wiatropędne
* odtruwające
Dawniej oregano  było używane do farbowania tkanin na czarno. Natomiast barwnik pozyskiwany z kwiatostanu był doskonały do barwienia wełny na pomarańczowo.

Tymianek:
Właściwości medyczne:
* w połączeniu z innymi ziołami eliminuje łysienie
* pomaga w zwalczaniu chorób skórnych głowy
* pomaga przy wzdęciach
Posiada moc niejednego komercyjnego lekarstwa. Ma zastosowanie w dermatologii, farmakologii oraz branży drogeryjnej. Pasuje do dań tłustych.






Może komuś się wydać dziwne, że w pokoju a nie w kuchni trzymam zioła ale nie dość, że ładnie wyglądają to jeszcze jak pachną!! Wyobraźcie sobie jak wstajecie rano i czujecie bazylię i tymianek Mnie to jak najbardziej pasuje. 


Przypominam Wam również i zachęcam do wzięcia udziału w konkursie na Facebooku! Wszystkich chętnych zapraszam TU :) Konkurs trwa do 1 Maja!

1 komentarz:

  1. Ja wszystkie kwiatki albo topie w tej wodzie albo wysuszam na wiór xD są plusy hodowania takich przypraw nie dość że można je potem wykorzystać to zawsze parapet ładniej wygląda :D

    OdpowiedzUsuń